Как стрелять из пулемета гатлинга в space engineers
В управлении огонь и использование инструментов на ЛКМ, инструменты используются, оружие нет.
Что делать?
Играю в творческом, стрелять стреляют но только одиночными, если включаю стрельбу в управлении
В творческом режиме должны, а в выживании пока патроны и ракеты в контейнер не загрузишь хрен выстрелишь.
В меню "G" выбери "оружие и инструменты" и просто перенеси интерисующий тебя блок в панель инструментов. Если у тебя несколько разных блоков установленых на одном корабле (бурильщик, сварщик, резак и тд.) то между ними нужно переключатся вручную клавишами 1, 2, 3 . в соответствии с назначением.
Я тут подумал просто, пусть тут хоть один правельный и адекватный ответ будет.
Механика повреждений
Сумма ущерба которую может выдержать блок зависит от общей целостности всех компонентов входящих в его конструкцию, которая в каскаде выполняет функцию здоровья блока. Кроме того, тип полученного повреждения также является немаловажным фактором: обычные пули не вызывают деформацию, в то время как кинетические столкновения и взрывы напротив.
Некоторые компоненты, такие как стальные пластины имеют высокую прочность, другие меньше, такие как пластины. Например, прочность блока Легкой брони можно найти с помощью формулы:
С данной формулой также можно определить, сколько повреждений выдержит один блок, прежде чем он будет уничтожен. В пример взята турель Гатлинга использующая 25х184mm ammo container.
Из формулы мы можем видеть, что для уничтожения блока легкой брони потребуется по меньшей мере 42 попадания
Оружие
Оружием в игре являются все объекты, устанавливаемые игроком способные наносить урон другим объектам или игрокам. Каждый блок в игровом пространстве имеет общую целостность или "здоровье", эта целостность определяется суммой прочности компонентов блока, например: тяжелый блок построенный из стальных пластин и металлической сетки намного прочней обычного блока брони . Важно отметить, что большинство оружия имеет максимальную дистанцию атаки, чаще всего в 800 метров - если пуля или ракета пролетит эту дистанцию то никакого урона игроку или блоку не нанесет. Несмотря на это, торпеда созданная игроком на базе корабля не имеет подобного ограничения, так как технически является кораблем.
Contents
Power
The Gatling Gun consumes 200 W of power when placed on small ships. It can be turned off using either the control panel or by grouping the guns together and saving the as a group and then using "G" to drag the group to your hot bar and select "Toggle Block". If you want to turn it off on the exterior you can do the same just with a button panel rather than the "G" menu.
Gallery
Cockpits & Control
Cockpit, Fighter Cockpit, Control Station, Flight Seat, Passenger Seat, Control Panel, Button Panel, Remote Control
Automation & Communication
Antenna, Beacon, Camera, Laser Antenna, Ore Detector, Programmable Block, Sensor, Timer Block
Defense
Decoy, Gatling Gun, Gatling Turret, Interior Turret, Missile Turret, Reloadable Rocket Launcher, Rocket Launcher, Warhead
Mining & Manufacturing
Basic Refinery, Assembler, Basic Assembler, Drill, Grinder Block, Refinery, Welder Block
Inventory Management
Collector, Connector, Conveyor, Conveyor Frame, Conveyor Tube, Curved Conveyor Tube, Ejector, Small Conveyor, Small Conveyor Tube, Small Curved Tube
Mechanisms & Gravity Control
Advanced Rotor, Rotor, Piston, Landing Gear, Artificial Mass, Gravity Generator, Spherical Gravity Generator
Gatling Turret
The Gatling Turret is a block in Space Engineers which can be placed on Large Ships and Stations. As of the planetary update, it became able to be used on small ships. It was present in the game in a nonfunctional state, finally becoming operational in update 01.027.
Placement
The turret requires a 3x3x3 space to be placed. It attaches to other blocks only at the base of the turret.
Gatling Gun
The Gatling Gun is a block in Space Engineers that can be attached to a small ship, allowing it to fire small projectiles in rapid succession. The projectiles causes damage to blocks upon contact.
In addition, the kinetic force of the fired bullets applies to your ship (recoil) just as Newton's laws say it will. Beware when building; Gatling Guns should be mounted either centered or symmetrically. Misplaced guns makes flying and shooting in a straight line almost impossible (and very dangerous).
To operate the Gatling Gun, press the "G" key to open the hotbar menu, switch to the Weapons and Tool section, and drag the Gatling Gun icon to the hotbar. LMB (Left Mouse Button) fires the gun, RMB (Right Mouse Button) currently has no function. Gatling gun fires 40-50 rounds of ammunition per second (exact number is unknown due to sizeable observational error).
Due to lag in multiplayer games, Gatling Guns may burn out if the game considers the bullets fired hit the machinegun. This can be prevented by shooting when the ship isn't moving or is moving backward.
Contents
Usage
Gatling Turrets can be set to automatically open fire on any meteors, moving objects, missiles, characters, small ships, large ships, and stations within range. It will fire on Decoys regardless of its settings and will give them priority over other targets. The turret's detection range can also be set anywhere between 1 m and its maximum 800 m. Gatling Turrets deal 60 damage per shot, and fire at 600 RPM - slightly slower than the Gatling Guns' 700 RPM.
When it targets an object, a red tracer laser designates the object it is firing upon. Otherwise, the laser will be green and will "scan" space, although the turret can detect targets in range regardless of the direction it is currently facing. Idle Turret Movement can be disabled via the terminal.
As of update 01.051 turrets can be manually controlled through a cockpit. This can be done by entering the terminal and clicking on the "Control" button or by adding the turret to the toolbar. Players can end manual control by pressing 'T'.
Gatling Turrets are a reliable short-range automatic defense against meteors. Since meteors always spawn from the same general direction (near the sun, in default skybox) you can save a lot of ammunition by placing friendly blocks in front of the turret - so it won't turn and fire at meteors that are already going away from it. That is, put blocks so it can't fire away from the sun.
Warnings
- If a Gatling Turret's line of sight is blocked by the ship it is attached to, it will stop firing until it has a clear shot. If a player or a different ship comes between the turret and its target, it will continue to fire regardless. While a ship will not fire upon itself, blocks attached by rotors are considered a separate ship. As a result, it is crucial to place turrets with care.
- Setting both a Gatling Turret's and friendly object's ownership to "Me" is insufficient to prevent friendly fire. If the sharing setting of a Gatling Turret set to fire at moving objects does not match the sharing setting of a targetable moving friendly object (e.g. your small ship) the Gatling Turret will fire at the moving friendly object (e.g., your small ship).
Update Video
Inventory
Gatling Guns have an inventory which can hold a volume of 64L with Realistic settings. It will only accept 25x184mm NATO ammo containers, of which it can hold four.
Recipe
Recipe
Inventory
Gatling Turrets have an inventory which can hold a volume of 64L with Realistic settings. It will only accept 25x184mm NATO ammo containers, of which it can hold four. The turret has an inventory panel on the underside of its base, which can be connected to a conveyor system to automatically fetch ammo from storage.
Читайте также: