Как загрузить мир майнкрафт в blender
Hello guys, today I'm going to show you how to make a 3D Minecraft Render.
Step 1) Download the Free Blender app. You can download it Here
Step 2) Download the Free Minecraft Blender Rig Here
Step 3) I would put the apps on your desktop so they're easy to find
Step 4) Open up the Minecraft Blender Rig
Step 5) Once you open up the Minecraft Blender Rig, you will see a Steve Figure standing on the left and the skin on the right.
Step 6) Now you guys are probably wondering how you open your skin. So on the right side where you see the skin, if you look down you will see where it says "Image". Click that. Then you will click "Replace Image". Then it'll bring up a screen where you will search for your skin (I would have the skin already downloaded on the desktop, so on the far left you can click "Desktop" and select your skin).
Step 7) Now your skin should be showing on the Figure and the Skin side. Theres a little line that seperates the Figure from the skin, hold your mouse on the line and drag it to the far right, you won't need the Skin side anymore.
Step 8) On the far right side, you will see a little menu, on the menu it says "Scene", "RenderLayers", "World", "Camera", "Player", "PlayerArmature", and "Sun". Click the + button right next to "PlayerArmature". It will now say "Armature", "Pose", "Root", and "Bone Groups". Click "Pose".
Step 9) Now the figure has bones. Theres little circles on top of the colored bones, if you want to move the arms, then press "R" on your keyboard and you'll be able to move your arm (press "R" to move every body part). Press "R" twice and your able to move differently.
Step 10) Once your done posing your figure, press "F12" to see the image (If you don't have a F12 on your keyboard then on the top far left side you will see where it says "File", "Render", "Window", and "Help". Click "Render". Then after click "Render Image". Your image will load.
Step 11) To save the Render go to the bottom far left side where it says "View" and "Image", click "Image". Then press any of the save options (I recomend Save As Image).
Step 12) To save it on the Desktop, when you press Save As Image a screen will appear, click desktop on the far left side. On the top, on the second bar you name your Render. Then by the first bar it'll say "Save As Image". Click that then the render is on your desktop.
Good luck on your renders! If you need any help then leave a comment. I'll get right to your comment as soon as I can. If I helped you a lot then leave a comment, like, and diamond!
How to Make Minecraft 3D Characters with Blender!
2. Open your Blender, now it will look like this:
3. Open the RIG in Blender, when you have opened it, then it will look like this:
4. Change the skin/Upload a skin
Drag the red-marked corner to left till it looks like this:
Then, at the right one, you push the red-marked button:
Then choose UV/Image Editor, then it will look like this:
Then, click at this red-marked button:
Now, instead of ''Render Result'', you must change to ''Char Skin.jpg''
If you don't want the regular ''Char Skin'', you can make your own skin, or find one, but now, i use the regular skin.
Paint the Skin color over the Eye Pupile, the Nose and the Mouth:
Now, you can replace the ''Char Skin.jpg'' with the one you got now:
Image - ''Replace Image''
Now, it's going to look like this:
Now, you can drag the corner side back to normal, and pose the character:
Then, click the ''Render'' Button
Now, click at the ''Render Image'' Button, and there it is, the final product!:
NOTE: Pop Reel, thanks! :D
Реалистичный Minecraft и вода в Portal: подделываем геймплей с помощью Blender
Провернуть такой трюк автоматически не выйдет: придется поработать руками.
Время от времени случается так, что во время презентаций или в геймплейных роликах игры выглядят не совсем так, как после релиза. Иногда дело просто в даунгрейде, иногда — в том, что вместо реального геймплея разработчики показывают специально отрендеренные кадры. Можно действовать проще.
В мае ютубер 5tick man выпустил три коротких, но необычных ролика. В одном он играл в Garry's Mod, стреляя из водной пушки: она создавала блок, испускающий бесконечное количество реалистичной воды. В другом видео в Portal внезапно появлялась субстанция, проходящая через порталы и пачкающая стены.
Третье, самое длинное видео, было посвящено Minecraft. Сперва мы оказывались в затопленном помещении — причем вода уходила через дыру в полу, — а затем встречались с рекой лавы. Вот, посмотрите.
Механики и эффекты, показанные во всех роликах, отсутствуют в оригинальных играх и сделаны без помощи модификаций. На самом деле это пост-эффекты, добавленные геймплейным роликам с помощью Blender и Perfect Fluids.
Созданию эффектов 5tick man посвятил отдельное видео. К сожалению, добавить их автоматически невозможно: требуется достаточно большая ручная работа. Но это все равно проще, чем рендеринг с нуля.
- Сперва записывается обычный геймплейный ролик. Основных требований два: высокий битрейт и отсутствие интерфейса.
- Получившееся видео выгружается в Blender. Здесь настраивается трекинг движения камеры; это частично автоматический, но все равно долгий процесс.
- Когда трекинг готов, в Blender можно создать фейковую геометрию, повторяющую геометрию игрового мира. В некоторых случаях можно не создавать геометрию вручную, а импортировать целые локации. Например, карту Team Fortress 2.
- Текстуры для геометрии создаются напрямую из геймплейного ролика.
- Добавляемые эффекты — например, вода или новое освещение — взаимодействуют именно с геометрией, созданной в Blender.
На создание качественного ролика, рассказывает ютубер, уходит очень много времени. Только настройка трекинга камеры занимает 1-3 часа на каждые 10 секунд видео, тонкий тюнинг эффектов тоже требует массу сил.
Но если геометрия и трекинг сделаны аккуратно, то создается полное впечатление, что все дополнительные эффекты были в реальном геймплее.
World Blender - все биомы в одном мире [1.17.1] [1.16.5] [1.15.2] [1.14.4]
Автору мода явно надоел ванильный вид мира майнкрафта, поэтому он решил соединить в одном мире абсолютно все биомы из других миров. Теперь в новом измерении можно встретить структуры из энд мира и из подземного, дорожки в деревнях могут быть из адского камня, вместо с обычным деревьями будут соседствовать глыбы льда или подобия деревьев из энд мира, да и вообще куча всего ещё.
Чтобы попасть в этот мир, нужно в зоне 2х2х2 блока разместить 8 сундуков, поместить в каждый слот по уникальному блоку, а затем используя звезду незера активировать её на одном из сундуков (ещё нужно присесть в этот момент), после этого появится портал.
Ну или просто использовать команду /execute in world_blender:world_blender run tp
Читайте также: