Как создать египет в europa universalis 4
I don't consider myself godlike at the game because with each campaign I learn something new every time. However, this achievement is not that hard in my opinion. IF YOU ARE ONLY WANTING THE PRINCE OF EGYPT ACHIEVEMENT SKIP STEPS 2, and 6
provinces needed: Cairo, Rosetta, Damietta, Alexandria, and Fayum
1) no CB war on Tlemcen and vassalize him (in my case Tlemcen was destroyed by djereed so I got way more land than I planned on getting) and continue eating up the Maghreb for development
2) you can try to take Siena and Lucca when the shadow kingdom event fires and get yourself a bit more development for money and manpower purposes.
3) Start working on allying both Austria and the Ottoman Empire, both are very important to this because you can expand in Italy as long as you give Austria a small province here and there, as for the ottomans you can promise land then just give them the garbage lands in modern-day Saudi Arabia.
4) once you have the ottomans as an ally you need your favors to get up to where you can go to war with the Mamluks (at this point have admin focused)
5) take the required provinces needed and then don't estate any of the lands up just state it up. Once you culture shift and form Egypt you get the achievement. (If it also helps I went protestant for the military bonuses and for the removing of being excommunicated by the papal state)
6) now if you decide to have expanded more into northern Italy and central Italy you can culture shift back and form Italy and take the Italian ideas.
I'm sorry if I didn't add any precise screencaps but I did add my end result of the campaign. I never made a guide before but here goes. I hope this at least formulates a strategy that is hassle-free for people to get this fun and rewarding achievement.
Formation
Form Egypt
Found the Egyptian nation, drawing on the rich history of the Nile Delta to establish a modern state in the region.Egypt does not exist.
If the country is AI controlled,
- it must have at least 3 cities.
- it cannot be a custom nation.
- is not a subject nation other than a tributary state.
- is not a nomad nation.
- is not at war.
- has an administrative technology of at least 20.
- has Cairo (361) as capital.
- owns the following core provinces:
- Cairo (361), Rosetta (362), Damietta (363), Alexandria (358) and Faiyum (359).
All provinces in orange must be owned and cored. Upon formation gain permanent claims on all provinces in yellow.Egypt
This is a compilation and strategy article for Egypt.
Traditions: +10% Cavalry combat ability +25% Trade steering
Mechanics and flavor content are transcluded from other pages.Red Sea Trade
+5% Global trade power +10% Trade range
Monuments to our Greatness
+1 Yearly prestige
Purchase New Mamluks
+15% Manpower recovery speed
Reform of the Army
+5% Discipline
Reform the Fellah System
+10% Production efficiency
Reform of the Succession
-15% Stability cost modifier
Monopoly Ports
+10% Trade efficiency
+25% Provincial trade power modifier
Egypt is a formable country. It can be formed by nations whose primary culture is Egyptian and their capital is in Cairo (361). This means that naturally only the Mamluks will be able to form them, though a player may change their primary culture to get access to the decision. Egypt does not have unique national ideas, and instead will use the ideas of the nation that formed it.
Содержание
Формируемые страны
Все эти решения формирования требуют, чтобы игра использовала историческую установку.
Бывшие колониальные автономии
Этот раздел может содержать устаревшую информацию об игре. Последняя версия, для которой эта информация была актуальной, является 1.19.Следующие страны могут только быть сформированы бывшим колониальные автономии, кто достиг независимости. В отличие от других формируемых стран, они могут быть сформированы в играх, используя случайную установку. Страна может только сформировать одну из этих стран во время сценария. За исключением Бразилии, Канады, Мексики, Квебека и Соединенных Штатов, у этих стран нет уникальных идей или событий, таким образом, решения формирования чисто косметические.
Реформируемые страны
Следующие страны могут быть преобразованы другими странами, если они прекращают существование.
Как создать египет в europa universalis 4
Флавий Августин запись закреплена
Сел за Мамлюка, что лучше сформировать Египет или Аравию?
Флавий, делаешь турецкую культуру основной и прожимаешь решение.
Алексей Соболев ответил Флавию
Кирилл Рубшев
Денис Шевченкомне цвет Аравии больше нравится, так что я бы Аравию сделал
Денис Шевченко ответил Флавию
Денис Шевченко ответил Флавию
Никита Юдин ответил Флавию
Берик АмиргазинДенис, а мне интересно у Египта юниты какие? Как у мамелюков или арабов?
Денис Шевченко ответил БерикуФормируемые страны
Эта страница может содержать устаревшую информацию из игры, так как она актуальна для версии 2.29.
Формируемые страны страны, которые не существует в начале игры (хотя это могло бы быть в более поздних исторических запусках), но могут быть сформированы, если определенные условия соблюдены. Все соответствующие решения формирования могут быть найдены в их соответствующих страницах страны (если не указано иное).
Содержание
Decision
Egypt can form Arabia .
Form Arabian Nation
Please help with verifying or updating this infobox. It was last verified for version 1.27.For hundreds of years the Arabs have been divided, but we remember when the Prophet Muhammad, peace be upon him, organized all of us into one ummah, a community of the faithful that transcended tribal affiliation. Today we have overcome disunity and regained the oneness that triumphed in the day of the Prophet and united Arabia
Arabia does not exist.
- was never an end-game tag.
- has a culture of the Levantine culture group, but not Turkish.
- is not a colonial nation.
- is notthe Papal Stateor the Holy Roman Empire.
- has not enacted this decision before.
If the country is AI-controlled, it can not be a custom nation or a former colonial nation.
Читайте также: