Как посмотреть тег предметов в майнкрафт
The Minecraft Wiki is no longer considered as official by Microsoft and therefore several changes are required to be made, including to the wiki's logo. Please read this announcement for more information.
Tutorials/Command NBT tags
Please update this page to reflect recent updates or newly available information.NBT tags can be specified for items and entities created with the /give and /summon commands. Each tag has the format <tagname>:<value>; where <tagname> describes what it does and <value> is how much it applies. Multiple tags are separated by commas. (e.g.:
The player can quickly find data tags (NBT) without the use of external editors by using /data to figure out the data for each entity or block entity. See more about this in the article Commands/data.
See Entity format for the various NBT Tags that are saved for each entity. This page also contains basic information for each NBT Tag.
When None is used in a tag name that means that this tag can be put directly into the start of the dataTag.
Blocks [ ]
Tagname | Description | Value Type | Syntax |
---|---|---|---|
Command | Used with command blocks. Places command block with command. | A string |
Note: This is also used for Command Block Minecarts
Generic [ ]
These tags can be used on most tile entitied blocks
Tagname | Description | Value Type | Syntax |
---|---|---|---|
CustomName | Displayed in the top left corner of the inventory, instead of the regular name. Works only where such a regular name exists. | A JSON text component | |
Lock | Says a name needed on a held item to open the inventory. | A string |
Beacon [ ]
Tagname | Description | Value Type | Syntax |
---|---|---|---|
Primary | This determines the first status effect that the beacon creates. It defaults to level 1 of the effect. | An ID of a status effect. | |
Secondary | This determines the second status effect. If its the same as Primary, then it increases the status effect to level 2. Otherwise it is level 1. | Also an ID of a status effect. | |
Levels | This number determines how many layers of valid blocks are below the beacon. This value updates automatically, and overrides /data inputs immediately. | Integer |
Spawner [ ]
These tags are used when using /setblock or /summon (spawner minecarts) to create spawners. Add only those data tags you want to avoid a potential error.
Id предметов и блоков в майнкрафт, айди вещей, ид
Хочу предупредить, например, вся шерсть имеет один ID, а именно 35, но у каждого цвета сверху рядом с 35 есть еще цифра.
Чтобы выбрать например черную шерсть надо вбить ID 35,15(или 35:15). Аналогично с другими предметами с одинаковыми ID.
На данный момент картинка актуальна для Minecraft 1.12.2, 1.11.2, 1.10.2, 1.10, 1.9.4 и даже 1.8.9
Внимание , на версиях игры 1.13.2, 1.14.4 и новее, цифровые ID более не работают, они все заменены на буквенные названия, полный список можете найти на вики.
Contents
[Гайд] Изучаем структуру NBT с нуля
Итак, давайте определимся с тем, что-же такое структура NBT. Упрощённое определение находится ниже.
NBT или Named Binary Tags - это формат хранения данных мира, разработанный Нотчем. Использует расширение .mclevel.
NBT параметры могут быть как обязательными, так и опциональными. Все они нужны для того, что-бы управлять теми, или иными объектами. Например, с их помощью можно выдавать мобам различные эффекты, броню, и прочее.
NBT код, с версии 1.7, может быть изменён непосредственно в игре, что значительно упрощает работу создателей карт, так как до этого изменить дополнительные параметры было возможно только используя специальные дополнения.
Итак, теперь давайте разберёмся с символами, которые нам потребуются. Фигурные скобки (< и >) потребуются нам в самом начале. Например: /summon Zombie var:1>. Также фигурные скобки нужны, если какой-либо объект в массиве может иметь дополнительные параметры (Например: Параметры брони моба, /summon Zombie
Список всех возможных параметров для тех, или иных объектов можно найти здесь. Они не переведены на русский язык. Поэтому их придётся переводить самому.
[Гайд] Разбираем NBT теги: Предметы и транспорт
Предметы:
Count: Количество предметов.
Slot: Слот, в который будет помещён предмет.
Damage: Дополнительный параметр предмета. Например: Цвет шерсти.
id: ID предмета.
tag (Массив): NBT параметры вызываемого объекта.
Все типы вагонеток:
CustomDisplayTile: 1 - если отображать посаженные в вагонетку объекты. Если нет - 0.
DisplayTile: ID блока, посаженного в вагонетку.
DisplayData: Дополнительные параметры блока, посаженного в вагонетку.
DisplayOffset: Высота посаженного блока.
CustomName: Имя вагонетки. Используется, например, как имя командного блока.
Обычная вагонетка: Удалено в версии 13w02a.
Вагонетка с сундуком или воронкой:
Items (Массив): Предметы, которые содержатся в контейнерах вагонетки. О том, как работать с предметами было написано выше.
Вагонетка с печкой:
PushX: Сила толчка по оси X.
PushZ: Сила толчка по оси Z.
Fuel: Количество тиков до того момента, после которого в печке закончится топливо.
Вагонетка с воронкой:
TransferCooldown: Количество тиков до того момента, после которого в воронку поступит следующий предмет.
Вагонетка с динамитом:
TNTFuse: 1 - если динамит не активирован. Если активирован - 0.
Вагонетка со спавнером: Параметры спавнера. О том, как с ними работать, будет написано в одной из следующих статей.
Вагонетка с командным блоком:
Command: Команда, прописанная в командном блоке.
SuccessCount: Сила сигнала, получаемая компаратором в результате выполнения команды.
LastOutput: Информация, выводимая при выполнении команды в специальное поле командного блока.
TrackOutput: Неизвестно.
Items [ ]
These can be used in /give and /replaceitem commands as well as /clear . For commands such as /summon and /setblock , place them inside of a tag.
These tags can be used on any item.
Color is a hexadecimal color value, except in decimal. An RGB to hexadecimal converter can be found here and a hexadecimal to decimal converter can be found here. Names and lore must be passed as raw JSON text.
The following syntax can also be used, and eliminates the need for backslashes:
To hide multiple tags, you need to add the value of the tags you want to hide. For example, if you want to hide the "Enchantments" and the "Attributes modifiers" tags, the value you need to put is 3 (1+2).
VALUE ranges from 1 to 127, representing 127 combinations.
Adding 1 hides "Enchantments"
Adding 2 hides "AttributeModifiers"
Adding 4 hides "Unbreakable"
Adding 8 hides "CanDestroy"
Adding 16 hides "CanPlaceOn"
Adding 32 hides other information, including potion effects, shield pattern info, "StoredEnchantments", written book "generation" and "author", "Explosion", "Fireworks", and map tooltips
Adding 64 hides "Dyed" on leather armors
Allowed 1 amount of same NBT Tags.
Unknown amount of allowed same NBT Tags.
The following table describes more details on Enchantments sub-tag.
Tagname | Description | Value Type | Allowed Values | Example |
---|---|---|---|---|
id | Refers to the id of an enchantment. See Enchanting for details on which id correlates to which enchantment. | String | Enchantment ID | "minecraft:efficiency" |
lvl | Determines the level of an enchantment. A level between one and ten displays properly on an item as a roman numeral, however, any value above that displays as enchantment.level.lvl. | Numerical | -2147483648 to 2147483647 | 4 |
The following table describes more details on display sub-tag.
The following table describes more details on the Fireworks sub-tag.
Colors is the initial color of the explosion written in decimal format.
FadeColors is the color that the explosion will fade to written in decimal format.
Flicker is whether the whether the explosion flickers while it fades. This is the effect applied when you add glowstone to the firework star.
Trail is whether the particles leave trails as they travel. This effect is applied when you add a diamond to the firework star.
Type is the shape of the firework:
0 is small ball,
1 is large ball,
2 is star-shaped,
3 is creeper-shaped,
Blocks [ ]
These tags are put on blocks as items.
Entities [ ]
These tags are used when using the /summon command to spawn entities or when using the /data to edit the data of entities.
This tag determines only the entity's velocity, not the direction that it's facing.
The following table provides information on each tagname that can be added in an NBT Tag. These tagnames are specific to the /summon command.
Villager [ ]
These tags are used when summoning villagers. (Offers NBT can't be done in 1.14+)
Item Frame [ ]
These tags are used when summoning itemframes.
Tag name | Description | Value type | Syntax |
---|---|---|---|
Facing | Determines the direction of the item frame | Numerical, 0 - 5 (0 up; 1 down; 2 south; 3 north; 4 east; 5 west) | |
ItemRotation | Determines the rotation of the item in the item frame | Numerical, 0 - 7 (Clockwise) | |
Item | Determines the item in the item frame | A string | > |
Invisible | Determines if the item frame is invisible | 0b or 1b | |
Fixed | Determines if the item frame is fixed | 0b or 1b |
Potion [ ]
These tags are used to customize potions
Armor Stand [ ]
These tags are used when summoning armor stands.
NBT Tag | Description | Value type | Syntax |
---|---|---|---|
NoGravity | Toggles gravity | 0b or 1b (0b for false, 1b for true) | |
ShowArms | Determines whether you can see the armor stand's arms or not. | Byte, 0b or 1b (0b for false, 1b for true) | |
NoBasePlate | Determines whether the armor stand has a base plate or not. | Byte, 0b or 1b | |
Small | Determines whether the armor stand is small or not. | Byte, 0b or 1b | |
Rotation | Changes the rotation of the armor stand | Byte, 0b or 1b | |
Marker | Small Hit box | Byte, 0b or 1b | |
Pose | Changes the pose of the armor stand's body parts. Any subtag can be ommited | Byte, 0b or 1b | > |
Invisible | Determines whether the armor stand is invisible or not. | Byte, 0b or 1b |
Note: The Equipment tag also works for armor stands.
Turtle [ ]
These tags are used when summoning turtles.
Tagname | Description | Value type | Syntax |
---|---|---|---|
HomePosX | Determines the X coordinate of a turtle's home beach. | Numerical | |
HomePosY | Determines the Y coordinate of a turtle's home beach. | Numerical | |
HomePosZ | Determines the Z coordinate of a turtle's home beach. | Numerical | |
TravelPosX | Determines the distance a turtle can lay eggs from its home coordinates, on the X axis. | Numerical | |
TravelPosY | Determines the distance a turtle can lay eggs from its home coordinates, on the Y axis. | Numerical | |
TravelPosZ | Determines the distance a turtle can lay eggs from its home coordinates, on the Z axis. | Numerical | |
HasEgg | Determines if the turtle has an egg to lay | 0 – 0b – false 1 – 1b – true |
Читайте также: