Как играть в morrowind по сети
The Elder Scrolls III: Morrowind, the predecessor to Oblivion and Skyrim, is arguably the deepest and most immersive game in the Elder Scrolls series.
Use this group to find people to play with, to report bugs and to think about solutions to gameplay issues.
To play, get the latest Windows release from here.
If you have any questions, please refer to our Frequently Asked Questions, join our Discord [discord.gg] or ask around in our Help forum.
That being said, this is a hobby project where new versions and features will be finished when they're finished, so please refrain from asking for time estimates on them.
Morrowind Multiplayer
Актуальная версия проекта — 0.7-alpha, которая, по заверениям разработчиков, «очень играбельна». Если взглянуть на список изменений, который публикуется с каждой новой версией, то проект уже находится в весьма стабильной фазе. Всё ещё прослеживаются небольшие проблемы, вроде отсутствия синхронизации части скриптов, из-за которого NPC реагируют только на того игрока, на чьём клиенте запущен их AI. Также все активные эффекты персонажа сбрасываются при выходе из игры. Над исправлением подобных мелочей разработчики ведут активную работу. Большая часть игровых моментов, влияющих на комфортную игру в компании, работет стабильно.
Построить крепость из подушек, что может быть лучше?
Morrowind Multiplayer — играйте в TES3 с друзьями по сети
Встретить закат в Балморе, после чего побродить по кантонам Вивека, и всё это вместе с друзьями. Что может быть лучше? Данная мечта стала явью ещё в далеком 2015-м году, когда появился проект TES3MP.
С тех пор прошло время, и редакции TGM стало интересно, как сейчас обстоят дела с амбициозным модом? Если кратко: замечательно.
А дальше что?
Проект живет и процветает, разработчики планируют развивать его ещё большими темпами. А мы пока что предлагаем вам вернуться в этот мир, только в этот раз в неплохой компании. А что может быть лучшим поводом, чем бесплатная копия Morrowind, которую может получить любой желающий в честь 25-летия серии The Elder Scrolls?
Как начать играть в Morrowind?
После неоднократного прохождения скайрима мне захотелось чего-то похожего, в том же мире. В 4 часть сыграть не смог из-за вырвиглазной яркости стиля и обратил внимание на морровинд. Скачал я золотое издание и начал игру, тут же эти культовые фразы, выбор расы и всего остального. Я не чураюсь плохой графики, но лучше то по лучше сделать поэтому задаю вопрос: Есть ли сборка на морровинд, котороя бы улучшала график, фиксила ошибки, но не убирала возможность ставить новые моды. Потому что оригинальный сюжет я знаю, ибо любитель лора ТЕС. Я хотел бы добавить в эту сборку или скачать сборку с сердцем хаоса.
P.S. Извините за бессвязный бред, что написан сверху просто у меня проблема с изложением мыслей в текстовый вид.
Рекомендую MGE и текстуры
GFM 5.6 плюс ретекстуры-реплейсеры по вкусу - и никаких сборок не нужно. Ну и МеГеЙэ тож пригодится.
Вроде уж более совместимого варианта лично я не вижу.
Лично я после того, как попробовал сборку с улучшайзерами вернулся к ванильному варианту. Ибо более атмосферный.
В плане сюжета: взял аргонианина, дал ему стандартный класс "боевой маг", знак Подмастерье, и прямо от Сейда Нин ушел в плавание по водным локациям с тщательным прочесыванием всех гробниц, гротов и пещер. Пакет Каю не отдал, Балморы до сих пор не видел.
На "материк" выбираюсь теперь только чтобы сдать надыбанное в ближайший к побережью магазин, да прикупить расходники типа свитков, отмычек или характеристики подлечить после близкого знакомства с ходячим трупом например. И снова ухожу в море.
Имею совершенно новую игру, поскольку до этого жил по чужой указке (квестам) и прибрежная зона Ввандерфелла не была мной особо изучена. А "неквестового" пространства там много.
OpenMW
В мае этого года The Elder Scrolls 3 исполнится 17 лет. Игра до сих пор живёт в сердцах фанатов, которые возвращаются на просторы Вварденфелла снова и снова. Однако технически она уже давно устарела. Да и стабильность Morrowind на новых компьютерных системах оставляет желать лучшего. И чем дальше, тем хуже. Решить проблемы со стабильностью игры проблематично ввиду закрытого исходного кода движка, поэтому появился проект OpenMW — бесплатный современный движок с открытым исходным кодом, который заново реализует и расширяет возможности Gamebryo.
Идеи, которые раньше было очень сложно воплотить, наконец-то получили хорошую реализацию. Одной из таких идей и стал многопользовательский режим. Команды TES3MP и OpenMW тесно сотрудничали друг с другом последние годы, обмениваясь опытом и помогая в реализации сложных идей. Результатом их многолетнего сотрудничества стал недавний (февраль 2019-го года) анонс: команды объединяют свои усилия, TES3MP, все это время бывший отдельной модификацией, станет одной из основных функций нового движка OpenMW. Дата окончательного слияния пока неизвестна , но вполне вероятно, что работа над интеграцией начнется вскоре после выпуска OpenMW 1.0.0.
Подобных героев на просторах многопользовательского Морровинда вы повстречаете не раз
Как установить Morrowind Multiplayer
Чтобы начать путешествие вместе с другими игроками по просторам Ввандерфелла:
-
Скачайте tes3mp для нужной системы по этой ссылке и распакуйте его в любую папку.
Если ваш список плагинов совпадает с плагинами сервера, то игра загрузится, а вам нужно будет ввести свое имя. Если ваше имя никогда не использовалось на этом сервере, вам будет предложено зарегистрировать его и ввести пароль
Как играть в morrowind по сети
Simply hosting a tes3mp server is easy. Start tes3mp-server.exe and, assuming your chosen port (25565 by default) is forwarded correctly in your router, people can already find your server in the server browser and join it.
However, to run a successful server, there are various settings and commands you should know about, with more constantly being added.
Most importantly, you should know how to set yourself as an admin, how to promote people to moderators, how to kick and ban people, and how to change server script options. This guide is about that and more.
Open the file tes3mp-server-default.cfg to change the most basic parts of the server's configuration.
The file has three sections: [General], [Plugins] and [MasterServer]. A rundown of every setting in each one follows:
localAddress lets you the select the address on the local machine at which your server is reachable, but is only relevant if you have more than one networking interface. The default value of 0.0.0.0 – which lets the server listen on all available interfaces – should be fine for most situations.
port is the port on which your server listens for connections. You need to forward it to your computer's local IP in your router for your server to be accessible from the public internet.
players is the maximum number of players allowed on your server.
hostname is the public name of your server.
logLevel lets you select how much debug information should be printed to the server's console window and its accompanying log from your Documents\My Games\OpenMW folder.
password lets you protect your server with a password.
home lets you set the path of the folder containing subfolders with the server data, Lua libraries and Lua scripts. In my own Windows builds, I've called it mp-stuff, but you can call it anything and put it anywhere.
plugins lets you put in a comma-delimited list of Lua scripts that should be loaded by the server. Use this to load your own Lua scripts if you don't want to tinker with the default ones.
[MasterServer]
enabled can have a value of true or false and sets whether your server communicates with the tes3mp master server or not. If it does, your server will show up in people's server browsers.
address lets you select the address of the master server being used. The default one should work fine unless you want to run your own master server.
port is the port at which to connect to the master server.
rate is the rate at which updated information about this server should be sent to the master server.
The server doesn't set any player as an admin by default – so you'll have to set yourself as one manually.
Once you've connected to your server and registered an account, open up its matching player data file in mp-stuff\data\player. For instance, if your account's name is James, open up mp-stuff\data\player\James.json
Find the settings section inside it and then change this:
Note that, if you set it to 1, you'll merely be a moderator.
If you're still on version 0.6, note that the setting is called "admin" instead of "staffRank".
To configure the default scripts that come with tes3mp, open up mp-stuff\scripts\config.lua
Here you can set many different options, including:
* Whether the console is enabled or disabled by default for new players
* The default difficulty on the server
* The cell and position that players spawn in upon registering
* Where players should respawn
* The penalty for dying
* The speed at which time passes
More options will be added as time goes by.
Servers enforce a specific list of .esm and .esp files for all clients trying to join them. To change that list, edit mp-stuff\data\pluginlist.json
Because of how frequently this topic is asked about, you can find more details in the Frequently Asked Questions.
There is a number of server commands that can be used ingame in the chat window. Some of them can be used by everyone, some of them require you to be at least a moderator, and some require you to be an admin. You can type in /help in the chat window to see them, but they are listed here as well for convenience.
Regular commands
/players or /list displays a window with a list of all the players on the server and their corresponding player IDs.
/me <text> sends a message displayed in the third person.
local <text> sends a message that only players in your area can read.
/anim <animation> or /a <animation> lets to play an animation applicable to your character's race and gender. Use it with an incorrect animation name to get a list of correct ones.
/speech <type> <index> or /s <type> <index> lets you play a speech file applicable to your character's race and gender. Use it with an incorrect type and/or index to get a list of correct ones.
Moderator commands
/kick <pid> lets you kick a player from the server.
/ban ip <ip> lets you ban a specific IP or IP range, without attaching the ban to a specific player.
/ban name <name> lets you ban a specific player name and all IP addresses that have been used by them. They are also prevented from logging in as that player with a new IP.
/unban ip <ip> and /unban name <name> can be used to cancel bans from the above.
/banlist ips can be used to print all banned IPs, while /banlist names can be used to print all banned names.
/ipaddresses <name> can be used to print all the IPs that have been used by a player.
/time <value> lets you set the current time on the server.
/teleport <pid> or /tp <pid> lets you teleport a certain player to you. Example: /teleport 1
/teleport all or /tp all lets you teleport all players to you.
/teleportto <pid> or /tpto <pid> lets you teleport yourself to another player.
/cells displays a window with a list of all the cells loaded on the server and the number of players that have each one loaded.
/setattr <pid> <attribute> <value> lets you set a player's attribute to a certain value. Example: /setattr 3 intelligence 50
/setskill <pid> <skill> <value> lets you set a player's skill to a certain value. Example: /setskill 2 acrobatics 100
/superman sets your Acrobatics to 400 and your Athletics and Speed to 100.
Admin commands
/addmoderator <pid> lets you turn someone into a moderator and is equivalent to giving them an admin value of 1 in their player data file.
/removemoderator <pid> lets you demote a moderator into a regular user.
/setconsole <pid> on/off/default lets you enable, disable or revert to default a player's ability to use their console. Example: /console 1 off
/setdifficulty <pid> <value>/default lets you set or revert to default the difficulty for a player.
/setbedrest <pid> <value>/default lets you set or revert to default a player's ability to rest in beds.
/setwildrest <pid> <value>/default lets you set or revert to default a player's ability to rest in the wilderness.
/setwait <pid> <value>/default lets you set or revert to default a player's ability to wait.
/runconsole <pid> <command> lets you run a certain console command on a player.
/werewolf <pid> on/off lets you enable or disable a player's werewolf state.
You can reset the changes made to cells by deleting files in your mp-stuff\data\cell folder. The filenames for interior cells always have the cell's ingame name, while the filenames for exterior cells always have the cell's exterior coordinates.
You can also reset global data by deleting mp-stuff\data\world\world.json, which – depending on which data you have chosen to share across players in config.lua – can clear all journal entries, faction membership, dialogue topics and quest kill counts.
Make sure you restart the server for the reset to apply properly.
This guide will be updated as new server settings and commands get added. If you'd like to request any, feel free to do so.
Читайте также: