Как делать object boost в half life
In Half-Life 1, changing the amount of frames per second (fps) can affect various game mechanics. In this article we'll cover most of them. While it's better to use a high fps when speedrunning, it still has some downsides.
Note: To achieve most of the effects caused by changed fps, a value over 100fps will be used.
If you want to be able to override 100fps, you have to enter developer 1 and fps_max <fps> into your console. If you're running a SteamPipe HL1, don't forget to enter fps_override 1.
If you're having trouble reaching +100fps, try disabling VSync in your Graphic Card's driver properties.
Bunnyhopping script
A script that allows you to Bunnyhop quickly and without speedloss by making +jump commands every other frame.
It is important to know that this script will only provide seamless bunnyhopping at certain fps_max values, because at some framerates, the time the player spends in the air can cause the player to land on the ground while the script executes a -jump. See the FPS Effects page for more information on this topic.
Object Boosting script
Object Boosting scripts, the number represents the speed (in units per second) you will have if you execute them in 100FPS. Note that you might have different results at different FPS values because of the increased Object-boosting acceleration.
Use bind <key> obbo
Double-Duck script
A simple script that makes a double-duck, works best when executing the "Count-Jump" technique or climbing up boxes quickly.
Use bind <key> +dd
Quick-Use script
A simple script that executes an one-frame +use that doesn't slow down your speed, perfect for pressing buttons as you Bunnyhop right beside them.
Use bind <key> quse
Contents
Duckroll script
A script that makes continuous double-ducks (small pseudo-jumps that elevate you mid-air by
32 units) extremely fast. It is mainly used to control your speed when moving at a very high velocity, and to maintain speed when moving towards a staircase. It also can be used to maintain speed when playing in a version of Half-Life that has limited Bunnyhopping speed due to doubleducks not being detected at all by the Bunnyhop speed-limiter. See Duckroll.
Use bind <key> +duckroll
Half-Life Scripts
This page will store all the scripts used or useful for Half-Life speedruns. If you want to use any script, simply copy-paste it to your userconfig.cfg file using a text-editor like Notepad. While in-game use this command in console: exec userconfig.cfg and the scripts should load.
NOTE: Since Half-Life Beta Update (2013-05-16), the _special command has been removed.
Scripts using this command will no longer work on Steam client. Consider using New Gauge Half-Life Client!
For WON versions of the game, you'll need different kinds of scripts. Get them here.
Health related
You can receive less falldamage with certain fps values. Speedrunner Oasiz made a video demonstrating this effect.
Gauss Boost script
Multiplayer-friendly alternative
Gauss-jumping script for Multiplayer. The main difference is that it boosts you towards the direction your aiming to, to take advantage of the fact that you are capable of Gauss-boosting vertically.
Use bind <key> +tau
Contents
Usespam script
WON-compatible alternative
A script that spams the +use command very quickly, it's commonly used to press buttons as soon as possible, but with certain technique it can be used to make pseudo-object boosts that bring the object you're manipulating with you.
Use bind <key> +usespam
Как делать object boost в half life
года рождения, любит такие игры, и хотя-бы знает что это такое.
Сразу видно на сколько человек предан своему делу. Игра старая и уже можно сказать забытая , но парень все равно делает это, потому что ему нравится. Красавец однозначно.- GameSubject ? 2017 Вопросы и ответы для геймеров
Игровое сообщество, помощь игрокам
Мы рады всем гостям которые любят провести свое время в онлайн или одиночных играх. У вас случилась беда, и вы не знаете как решить ту или иную ошибку? При заходе в любимую игрушку детства у вас появляется черный экран и вы уже не можете насладится теми ощущениями что испытывали раньше? Бывает такое что при попытке поиграть, любимая сага игры просто не запускается, тогда уже становится очень обидно. Не волнуйтесь, даже если вы думаете что это не поправимо, у нас вам помогут с этим справится.
Спецаильно для наших уважаемых посетителей, мы собираем лучшие советы и рекомендации которые помогут справится с той или иной проблемой. Как мы уже сказали раньше, даже если вы столкнулись с самыми редкими вылетами, даже если при запуске игры процесс находится в задачах но ничего не происходит, мы все равно найдем оптимальное решение которое подойдет каждому. Ах да, мы забыли упомянуть о самом главном, часто любители поиграть в 3D игры сталкиваются с такой ситуацией когда при попытке зайти в игровое приложение, у них просто происходит вылет или крэш на рабочий стол - с этим мы тоже знаем как боротся.
Вы думали что мы умеем только решать различные технические задачи? Нет это не правда, мы можем помочь каждому взрослому парню который решил найти или вспомнить название игры в которую он так любил поиграть в детстве, но забыл как она называется. Ведь наше игровое сообщество явлется прямой системой вопрос-ответ, вам нужно лишь обратится, и мы сразу же вам дадим ответ.
Movement and Objects
One of the most noticeable effects that occur when running the game at some fps values, is the movement physics.
High FPS
- The airaccelerate is slightly bigger, so combine that with the scripts running faster, and you will be able to accelerate better while Bunnyhopping.
Error creating thumbnail: /bin/bash: /usr/bin: Is a directory
- The FPS values equal to (1000 / n) where n = 1, 2, . make the game running full-speed without any slowdowns. Here's a list of some of those values:
- 833,333 fps
- 769,230 fps
- 714,285 fps
- 111,111 fps
- 33,333 fps
- 1000 fps
- 500 fps
- 250 fps
- 125 fps
- 100 fps
Anything between those exact frame rates makes the client behave like it's slow motion due to the movement frame time being rounded. So, for instance, if you're running at 501 fps, the movement code will think you're moving at 1000 fps thus creating a 2x slowdown.
- Objects accelerate faster with +use. Useful for Object Boosting
- Faster Wallstrafing; with 1000fps you can reach 503+ups.
- Slightly higher doubleduck height.
- Less speedloss while skimming water.
- Less slowdown sliding up slopes.
- On Multiplayer, death animations tend to stop before they've finished playing out.
Low FPS
- NPCs turn faster, while with high fps it may take them a while. For example, the guard in c1a0d has to turn in order to activate the doors. With 20fps, it will take less time for him to make the turn, than running at 250fps.
- Satchels and grenades have lower friction.
- Better Collision Boosting speed from slanted slopes (45 fps seems to be best)
- Walking with +use is faster with low fps; with 20 fps you can reach 200ups.
- Less speed needed to avoid fall damage on upwards slopes. See Landing methods.
Как делать object boost в half life
Half Life- GameSubject ? 2017 Вопросы и ответы для геймеров
Игровое сообщество, помощь игрокам
Мы рады всем гостям которые любят провести свое время в онлайн или одиночных играх. У вас случилась беда, и вы не знаете как решить ту или иную ошибку? При заходе в любимую игрушку детства у вас появляется черный экран и вы уже не можете насладится теми ощущениями что испытывали раньше? Бывает такое что при попытке поиграть, любимая сага игры просто не запускается, тогда уже становится очень обидно. Не волнуйтесь, даже если вы думаете что это не поправимо, у нас вам помогут с этим справится.
Спецаильно для наших уважаемых посетителей, мы собираем лучшие советы и рекомендации которые помогут справится с той или иной проблемой. Как мы уже сказали раньше, даже если вы столкнулись с самыми редкими вылетами, даже если при запуске игры процесс находится в задачах но ничего не происходит, мы все равно найдем оптимальное решение которое подойдет каждому. Ах да, мы забыли упомянуть о самом главном, часто любители поиграть в 3D игры сталкиваются с такой ситуацией когда при попытке зайти в игровое приложение, у них просто происходит вылет или крэш на рабочий стол - с этим мы тоже знаем как боротся.
Вы думали что мы умеем только решать различные технические задачи? Нет это не правда, мы можем помочь каждому взрослому парню который решил найти или вспомнить название игры в которую он так любил поиграть в детстве, но забыл как она называется. Ведь наше игровое сообщество явлется прямой системой вопрос-ответ, вам нужно лишь обратится, и мы сразу же вам дадим ответ.
Jumpbug script
This will help you when trying to perform a Jumpbug. Simply hold the key to crouch and let go of it to instantly uncrouch and jump.
Remember, this does not make performing the jumpbug any easier. This is merely a bind that will help you.Use bind <key> +jumpbug
Scripts
Higher fps value makes the scripts run faster. For example, if you run a duck-loop script at 250fps, the script will execute more +duck commands, making you Doubleduck more times than with regular fps. The good thing about this, is that you'll be able to keep your speed for longer when Duckrolling. This also affects other scripts as well, such as Bunnyhopping script. In more complex scripts, the fps_max value is often changed to achieve the best use of the script.
Wait Table
If you're using Bunnymod XT, the wait table is not necessary and can be replaced by the equivalent command w <number> (note the space between them). This has the advantage of being able to use an arbitrary number of waits in one command like w 3528, rather than w1000;w1000;w1000;w500;w28 had a wait table been used.
If you're not using Bunnymod XT, the following wait table can be a poor man's replacement of w. This alias table generates a total of 110 wait aliases, excellent for easy creation of complex scripts.
Firing rate
More accurate firing rate graph. The lower the dot is on the graph the faster your gun is firing at that fps. The graph shows that at lower fps values your firing rate changes a lot more from fps to fps than at higher fps values, but crucially the fastest speeds are all at lower framerates.It seems that the rate at which the 9mm AR/MP5 fires depends on your game's framerate, and that a lower fps value results in a higher rate of fire. Below is a table showing the difference in speed between fps values.
FPS Time to empty magazine 20fps 20,9s 25fps 24,7s 30fps 27,3s 35fps 23,7s 100fps 22,7s 400fps 26,1s If you want more accurate fire rate timings, take a look at the graph on the right.
A value of 20fps gives you the fastest rate of fire. The difference in speed between the framerate values where rate of fire is fastest and the framerate values used by most people (60fps - 100fps) can be up to half a second, which is about 10% faster. If you were using the Team Fortress Classic Heavy Weapons Guy's autocannon, you'd be able to empty your magazine 2 seconds quicker at a low framerate, which is a considerable speed increase.Читайте также: